ДЛЯ ПЛАНУВАННЯ ЗА КОНДРАТОВОЮ Л.Г.
Кондратова Л.Г.
Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 5 класі
№
|
Тема уроку
|
Основні
поняття для засвоєння
|
Матеріал для
музичного сприймання
|
Матеріал для
виконання
|
Учнівські музичні
проекти
|
І семестр
Тема 1 Музика як вид мистецтва
|
1.
|
Мистецтво
звуків
|
Музика як
вид мистецтва, зв'язок музики з іншими видами мистецтва
|
П.І.Чайковський
Мелодія для скрипки та фортепіано
|
О. Янушкевич.
“Веселкова пісня”
|
Проект «Озвучуємо
малюнки»
|
2.
|
Історія
музичного мистецтва
|
Історія
виникнення музичного мистецтва
та його специфіка
|
Х.-В. Глюк.
Мелодія з опери “Орфей та Еврідіка” (соло флейти).
|
О. Янушкевич.
“Веселкова пісня”
|
Проект «Історія музики»
|
3.
|
Мистецтво
відкриває світ
|
Значення
музики в
житті, в побуті людини та сучасному медіа- просторі
|
Й.С.Бах. Арія із
оркестрової сюїти
№ 3 (ре-мажор).
|
О. Янушкевич.
“Веселкова пісня” А. Житкевич.
“Все це потрібно мені”
|
Проект «Музика в нашому
житті»
|
4.
|
Що «живе» в
музиці?
|
Мелодія,
лад, гармонія як засоби музичної виразності, їх роль у створенні музичного образу
|
В.Моцарт Алегро
із Дивертисменту
№ 11 для оркестру
|
А. Житкевич. “Все
це потрібно мені”
|
Проект «Музична
реклама»
|
5.
|
Як рухається
музика
|
Темп та
ритм як засоби музичної виразності
|
Й.С.Бах. Ларго з
концерту № 5 для фортепіано з оркестром (фа мінор), Д. Россіні.
«Тарантела».
|
А. Житкевич. “Все
це потрібно мені” Муз.Ю.Чичкова, сл.К.Ібряєва
«Наша шкільна країна»
|
Проект «Музична
реклама»
|
6.
|
У гості до
музичних інструментів
|
Регістр,
тембр як засоби музичної виразності,ї х роль у
|
П. Чайковський.
Фрагменти з балету “Лускунчик” (“Вальс квітів”, “Танець феї Дра-
|
Муз.Ю.Чичкова,
сл.К.Ібряєва
«Наша шкільна країна»
|
Проект «Музична
обробка»
|
створенні
музичногообразу
|
же”, «Танець
вічарів»)
| ||||
7.
|
Як
«розповідає»музика
|
Динаміка як
засіб музичної виразності
|
С. Рахманінов.
Прелюдія № 5 для фортепіано (соль мінор)
|
Муз.Ю.Чичкова,
сл.К.Ібряєва
«Наша шкільна країна»
Муз.Р. Гладкова – сл..В. Лугового
«Пісенька про чарівників»
|
Проект «Малюємо
музику»
|
8.
|
Музична
скарбничка композитора Урок узагальнення знань
|
Специфіка
музичного мистецтва та основні засоби музичної виразності та їх роль у створенні музичного образу
|
Дж. Верді .
Тріумфальний марш із опери
«Аїда»
|
Муз.Р. Гладкова –
сл..В. Лугового
«Пісенька про чарівників» Повторення вивчених пісень
|
Тестові завдання
|
Тема 2 Народна музика
| |||||
9.
|
Історія
народу в пісні
|
Особливост
і народних історичних пісень
|
Українська
народна історична пісня «За світ встали козаченьки», М. Лисенко. Інтродукція з опери “Тарас Бульба”
|
Українська
народна пісня «Ой на горі та й женці жнуть»
|
Проект «Наша казка про
українську пісню»
|
10.
|
Давні
українські осінні обряди
|
Особливост
і українських жниварськи х пісень
|
«Ой на горі та й
женці жнуть» (у виконанні чоловічої хорової капели) -
(академічне виконання)
М. Лисенко.
Кантата “Радуйся, ниво неполитая” (5 ч. “Оживуть степи, озера”)
|
Українські
народні жниварські пісні
«Ой на горі та й женці жнуть»
|
Проект «Народні пісні про
осінь»
|
11.
|
Пісня живе
серед нас
|
Особливост
і народних побутових пісень
|
Хор «Їхав козак за
Дунай» - у виконанні чоловічої хорової капелли (а капелла). Л.Бетховен. Варіації на тему
«Їхав козак за Дунай», обробка пісні для голосу і фортепіано,
|
С. Климовський.
“Їхав козак за Дунай”
|
Проект «Пісні моєї
родини»
|
скрипки і
віолончелі, обробка пісні для
флейти і фортепіано у збірнику «Варіації на російську
тему»
| ||||||
12.
|
Народні
інструменти
|
Народні
музичні інструменти
: сопілка, бандура, бубон
|
Є. Адамцевич.
Запорізький марш. у виконанні оркестру народних українських інструментів. Л.Колодуб
«Старосвіцькі гуцульські награвання» (соло сопілка), М.Скорик мелодія (скрипка і бандура).
|
С. Климовський.
“Їхав козак за Дунай»
|
Проект «Музичні
інструменти України»
| |
13.
|
Дитяча
народна пісня
|
Особливост
і українських народних пісень для дітей
|
М.Леонтович
«Пісня про зайчика» ,
«Женчичок-бренчичок»,
«Налетіли журавлі» - у виконанні дитячого хору
|
О. Жилінський.
“Пісенькаджури”
|
Проект «Моя дитяча
пісня»
| |
14.
|
Українці
танцюють
|
Особливост
і українських народних танців: гопак, козачок, метелиця
|
Українська
полька, гопак, козачок, метелиця у оркестровому виконанні
|
О. Жилінський.
“Пісенькаджури”
|
Проект «Народні танці»
| |
15.
|
Давні
українські зимові обряди
|
Особливост
і народних обрядових пісень зимового календарно
го циклу
|
М. Леонтович.
“Щедрик” у ви конанні дитячого хору (а капелла), М.Леонович “Щедрівочка” у
виконанні
мішаного хору і оркестру,
|
Н.Май «Новорічна
пісня» Українська народна колядка
|
Проект «Зустрічаємо
Новий рік»
| |
16.
|
Новорічні
свята. Підсумковий урок
|
Особливост
і народних пісень і танців, народних музичних інструменті в;
|
Л.Дичко. Кантата
«Пори року», 4 частина, «Зима». В. Барвінський. Фортепіанний цикл “Колядки і щедрівки”.
|
Н.Май «Новорічна
пісня» Українська народна колядка
«Добрий вечір тобі, пане господарю»
|
Проект «Зимова казка»
| |
ІІ семестр
Тема 3. Професійна музика
|
17.
|
Скарбничка
|
Особливо
сті
|
М. Глінка
оркестрова
|
В.Осторовський
|
Проект «Зимова пісня»
|
професіонала
|
професійн
ої музики композито
рів різних часів. Зв’язок народної і
професійн
ої музики
|
фантазія
«Камаринська»,Іспанська
увертюра № 2
«Ніч в Мадриді"
|
«Зимова пісня»
| ||
18.
|
Різновиди
професійноїмузики
|
Різновиди
музики: інструмен тальна і вокальна музика і її особливос ті
|
А. Вівальді.
“Зима” з циклу концертів “Пори року”
«О sole mia»
|
В.Осторовський
«Зимова пісня»
|
Проект «Золотий голос»
|
19.
|
Чи є сюжет в
|
Характер
|
О. Бородін.
|
В.Осторовський
|
Проект «Музика, що має
|
музиці?
|
ні ознаки
|
Симфонія № 2
|
«Зимова пісня»
|
програму»
| |
програмн
ої музики
|
“Богатирська” (І
ч., експозиція), Л.Бетховен
|
«Ми козаки» муз. сл М.Назарця
| |||
Симфонія № 3
| |||||
“Героїчна” (І ч.,
| |||||
експозиція).
| |||||
20.
|
Що таке
непрограмна музика?
|
Характер
ні ознаки програмн ої та не програмн ої, порівнянн я
|
Гендель Сюїта
«Музика води». Т.Альбіноні Адажіо соль – мінор для органа і струнних інструментів.
|
«Ми козаки» муз.
сл..М.Назарця
|
Проект«Музика води»
|
21.
|
Інструменталь
не соло
|
Характер
ні ознаки інструмен
тальної музики, сольна інструмен
тальна
музика
|
Ф.Шонен. Етюд №
2 фа мінор, Н.Паганіні, рондо
зі скрипкового концерту № 2 - уривок, соната для скрипки і гітари -
уривок
|
«Ми козаки» муз.
М.Назарця Сл..
Норвезька народна пісня
«Чарівний смичок»
|
Проект «Два генії»
|
22.
|
Грає ансамбль
|
Різновиди
ансамблів
|
В.Барвінський
Квартет Український гопак у виконанні квартет народних інструментів.
|
Норвезька
народна пісня
«Чарівний смичок»
|
Проект«Квартети»
|
23.
|
Симфонічна
музика
|
Характерн
і ознаки симфоніч ної інструмен тальної та музики, інструмен ти симфоніч ного
|
Г.Свиридов. Вальс
до повісті
О.Пушкіна
«Заметіль».
|
Н.Май «Червона
калина»
|
Проект «Музичні букети»
|
оркестру
| |||||
24.
|
Велике
українське сімейство
|
Різновиди
оркестрів
|
М.Калачевський
Ноктюрн у виконанні
академічного оркестру. Віночок українських
народних мелодій
у виконанні українського оркестру
|
Н.Май «Червона
калина»
|
Проект «Грає оркестр»
|
25.
|
Світ вокальної
музики
|
Характер
ні ознаки вокальної музики, сольна та ансамблев а музика
|
Каччині “Ave
Maria”,
Ф. Шуберт. “Ave Maria”
|
А. Філіпенко
Прийди весно, прийди красна (Веснянка)
|
Проект «Подарок для
матусі»
|
26.
|
Звучить хор
Урок узагальнення знань
|
Характер
ні ознаки хорової музики
|
М.Глінка романс
«Венеціанська ніч» - у виконанні ансамблю вокалістів (а капела).
М.Глінка хор
«Слався» - із опери «Іван Сусанін» у виконанні академічного хору та оркестру.
|
А. Філіпенко
Прийди весно, прийди красна (Веснянка)
|
тести
|
Тема 4. Взаємодія музики з іншими видами мистецтва (образотворче мистецтво, архітектура, література, театр, цирк, кіно)
| |||||
27.
|
Музика та інші
види мистецтва
|
особливос
ті взаємодії музики та інших видів мистецтва
|
Л.Деліб «На
вшпиньках» з балету «Сільвія»
|
Музика:
О.Злотника, сл..Вратарьова
«Школяри- школярики»
|
Проект «Подаруй радість»
|
28.
|
Музика і слово
|
особливос
ті взаємодії музики з літературо ю
|
Романс М.Глінка
«Жайворонок» у виконанні дитячого хору
|
Музика:
О.Злотника, сл..Вратарьова
«Школяри- школярики»
|
Проект «Ліричний романс»
|
29.
|
Музика та
візуальні види мистецтва
|
особливос
ті взаємодії музики з образотво рчим
мистецтвом
|
М. Мусоргський.
П’єса № 10 “Богатирські ворота” з фортепіанної сюїти “Картинки з виставки»
Л. Боккері ні
|
Музика:
О.Злотника, сл..Вратарьова
«Школяри- школярики»
Пісенька друзів з мультфільму "Бременські музиканти"
|
Проект «Музика мого міста»
|
Менует - у
виконанні струнного квінтету.
| |||||
30.
|
Музика в
театрі
|
особливос
ті взаємодії музики та театру
|
Чайковський
Вальс із балету
«Спляча красуня»
|
Пісенька друзів з
мультфільму "Бременські музиканти"
|
Проект «Новий дитячий
балет»
|
31.
|
Музика в кіно
|
особливос
ті взаємодії музики та кіно
|
Е.Крилатов
Інструментальна музика до фільму
«Гостя з
майбутнього»( три уривки)
|
Пісенька друзів з
мультфільму "Бременські музиканти"
муз. Є. Крилатова, сл..Ю.Ентіна
«Крилаті гойдалки» із фільму «Пригоди Електроніка»
|
Проект«Знімаємо кіно»
|
32.
|
Музика і
циркове мистецтво
|
особливос
ті взаємодії музики та циркового мистецтва
|
Ж.Оффенбах
Галоп із оперети
«Паризькийбалет».
|
муз. Є. Крилатова,
сл..Ю.Ентіна
«Крилаті гойдалки» із фільму «Пригоди Електроніка»
|
Проект«Історія цирку»
|
33.
|
Музика і
хореографія
Узагальнюючий урок
|
Й.Штраус Полька
«Полювання»
|
«Світ шкільний»
муз. сл.. І.Тарнавська
|
Проект «Колекція танців»
| |
34.
|
Назустріч
канікулам
Підсумковийурок
|
Музика із
улюблених дитячих мультфільмів
|
«Світ шкільний»
муз. сл.. І.Тарнавська
|
Проект «Моя улюблена
музика»
| |
35.
|
Урок-концерт
|
Музичне
вікторина
|
Повторення пісень
|
тести
|
Орієнтовне календарне планування
Музичне мистецтво 6 клас (КОНДРАТОВА)
№
|
Тема уроку
|
Основні поняття для засвоєння
|
Матеріал для музичного сприймання
|
Матеріал для виконання
|
Учнівські музичні проекти
|
І семестр. Тема 1. Жанри камерно-вокальної музики
| |||||
1
|
Жанрова палітра музичного мистецтва
|
Визначення жанрової палітри музичного мистецтва. Класи-фікація жанрів музичного мистецтва.
|
Е.Гріг Концерт для
ф-но з оркестром (ля-мінор). 1ч.
|
«Шкільний корабель» сл.К.Ібряєва
Муз.Г.Струве
|
Проект «Моя фонотека»
|
2
|
Історія вокальної музики
|
Визначення характерних ознак вокальної музики та її різ-новиди. Типологія голосів людини. Світові школи вокальної майстерності. Вокальні манери співу.
|
Дж. Верді. Арія герцога з опери «Ріголетто» у вик. Л.Паваротті, П.Домінго, Х.Каррераса; Лучо Далла. «Пам’яті Карузо» у вик. Лучано Паваротті.
|
«Шкільний корабель» сл.К.Ібряєва
Муз.Г.Струве
|
Проект «Світова вокальна скринька»
|
3
|
Камерно-вокальна скринька.
|
Поняття «камерна музика», «камерний спів», «художня пісня». Характерні ознаки камерно-вокальної музики. Жанри камерно-вокальної музики. Особливості музичних вокальних циклів.
|
Ф.Шуберт. «У дорогу!» з вокального циклу «Прекрасна мельниківна»; М.І. Глінка
«Попутна пісня» з вокального циклу «Прощання з Петербургом».
|
Українська народна пісня «Од Києва до Лубен»
|
Проект «Вокальний вернісаж»
|
4
|
Пісенний жанр. Народна пісня.
|
Поняття «пісня». Основні різновиду жанру пісні. Палітра української народної пісні. Різновиди українських народних пісень за змістом, будовою, виконанням, характером.
|
Українська народна пісня «ой під вишнею» (в обр. тріо Мареничів). Українська народна пісня «Летіла зозуля» (у вик. Н.Матвієнко)
|
Українська народна пісня «Од Києва до Лубен»
|
Проект «Фольклорний калейдоскоп»
|
5
|
Історія пісні.
|
Поняття композиційної будови (форми) вокальної музики. Будова та різновиди пісні. Поняття «популярина пісня». Музичний супровід до пісні.
|
муз. Д.Крижанівського, сл.Т.Шевченка - «Реве та стогне Дніпр широкий»; Муз.К.Меладзе, сл.Д.Гольде – «Квітка-душа» у вик. Н.Матвієнко та хору «Берегиня».
|
муз. Д.Крижанівського, сл.Т.Шевченка - «Реве та стогне Дніпр широкий»;
|
Проект «Пісенний Дніпро»
|
6
|
Гімн – урочиста пісня.
|
Характерні ознаки жанру «гімн». Літературна основа музики. Зв'язок музики та літератури. Історія створення Державного гімну.
|
Муз. М.Вербицького, сл. П.Чубинського – Державний гімн України; муз. М.Лисенка, сл. О. Кониського – «Молитва за Україну» у вик. Національ-ної заслуженої академічної капели України «Думка»; «Gaudeamus» («Гаудеамус») – гімн студентської молоді; Футбольний гімн; Гімн олімпіади; Гімн Євро -2012 (на вибір вчителя).
|
муз. Д.Крижанівського, сл. Т.Шевченка - «Реве та стогне Дніпр широкий»;
|
Проект «Гімн моєї родини»
|
7
|
Звучить романс
|
Поняття «романс». Характерні ознаки романсу як жанру ка-мерно-вокальної музики. Історія розвитку жанру укра-їнського романсу. Зарубіжний романс. Поєднання жанрів. Вокальний та інструментальний романс.
|
Українська народна пісня «Місяць на небі» у вик. во-кального дуету; «Черемшина» (муз. В. Михайлюка, сл. М.Юрійчука) у вик. Д.Гна-тюка; «Не щебечи, соловейку» (муз. М.Глінки, сл. В.Забіли) у вик. А.Солов’яненка.
|
«Музика землі» сл. та муз. А. Житкевич
|
Проект «Українські романси»
|
8
|
Камерний зал композитора. Урок узагальнень.
|
Поєднання камерних вокальних жанрів. Повторення вивченого.
|
Муз. В.Камінського, сл.Л.Ко-стенко «Пелюстки старовин-ного романсу» у вик. О.Поно-марьова. Український народ-ний романс «Взяв би я бан-дуру» у вик. О.Малініна. Муз. Д. Бонковського,сл. К.Думит-рашка. «Чорнії брови, карії очі» у вик. В.Гришка – фраг-менти творів.
|
«Музика землі» сл. та муз. А.Житкевич
|
Проект «Моя фонотека» (продовження)
Тестові
Завдання
|
Тема 2. Жанри хорової музики
| |||||
9
|
Хорова музика.
|
Характерні ознаки жанрів хорової музики. Історія розвитку хорової музики. Поняття «хорова музика»
|
«Свят» («Sanctus») – на основі канону Й.Пахельбеля; «Завжди з тобою» («Always With You») – у вик. хору хлоп-чиків «Libera» (Лондон).
|
«Тихо над річкою» сл.С.Черкасенка, муз.П.Батюка
|
Проект «Хоровий електронний кошик»
|
10
|
Видатні імена в хоровому мистецтві.
|
Різновиди хорових колективів. Хорова енциклопедія виконавства. Історія розвитку хорового жанру в Україні, видатні хорові колективи.
|
Українська народна пісня «Дударик» в обр. М. Леонто-вича у вик. Національного заслуженого академічного народного хору України ім. Г.Вірьовки; «Тихо над річкою» сл. С. Черкасенка, муз. П.Батюка у вик. Львів-ської державної хорової капе-ли «Дударик» - фрагменти творів.
|
«Тихо над річкою» сл.С.Черкасенка, муз.П.Батюка
|
Проект «Хорова енциклопедія»
|
11
|
Співає хор.
|
Види хорів. Хорова партія. Розташування голосів на сцені. Характеристика тембрів голосів.
|
А.Ведель. «Многії літа» - у вик. академічного хору; «Богородице Діва, радуйся» - у вик. хору; С.Рахманінов. Хор «Богородице Дева, радуйся» - у вик. мішаного хору (фрагменти з творів)
|
«Веселкова пісня» муз. О. Жилінського, сл. О.Кононенка
|
Проект «Звучить хор»
|
12
|
Знайомтесь: кантата.
|
Характерні ознаки жанру кантати. За-рубіжна та вітчиз-няна кантата. Композиційна будова (форма) кантати.
|
С.прокоф’єв. Кантата «Олександр Невський » (фрагменти)
|
«Веселкова пісня» муз. О. Жилінського, сл. О.Кононенка
|
Проект «У країні кантати»
|
13
|
Духовна музика. Меса. Хорал.
|
Характерні ознаки жанру меси. Історія розвитку жанру меси. Духовна музика. Композиційна будова (форма) меси.
|
Й.С.Бах. Меса сі-мінор. І ч. «Господи, помилуй». 5-голос-ний хор (фрагмент);Й.Бах
«Страсті за Матвієм». Заключний хорал (фрагмент); Й.С.Бах. Хоральні прелюдії «Німецька органна меса» - фрагмент. Меса «Страсті за Матвієм» у вик. митрополита Іларіона – фрагменти з творів (на вибір вчителя).
|
Муз. Ю.Чичкова, сл.М.Пляцковського «Дружать музика і діти»
|
Проект «Духовна музика»
|
14
|
Історія реквієму та літургії.
|
Характерні ознаки жанру літургії, реквієму. Історія розвитку жанру літургії, реквієму. Духовна музика. Літературна основа духовних творів. Композиційна будова (форма) літургії та реквієму.
|
В.А.Моцарт «Lacrimoza» з «Реквієму» (фрагмент); Л.Дичко «Святий Боже» з «Урочистої літургії».
|
Муз. Ю.Чичкова, сл.М.Пляцковського «Дружать музика і діти»
|
Проект «Жанри хорової музики»
|
15
|
Ораторія.
|
Характерні ознаки жанру ораторії. Історія розвитку жанру ораторії. Композиційна будова (форма) ораторії.
|
Й.Бах. Різдвяна ораторія. «Щедрик» - у вик. зведеного хору (хор хлопчиків «Libera» (Лондон), Київський хор хлоп-чиків та мішаний хор)
|
«З Новим роком, Україно» сл. і муз. Н.Май
|
Проект «Зимові казки»
|
16
|
Вокальна музика в театрі та кіно. Урок узагаль-нення знань.
|
Особливості театральних вокальних жанрів. Різновиди театральної вокальної музики. Поєднання жанрів вокальної музики.
|
П.Чайковський. Колядка з опери «Черевички» (хор жінок). Пісня «Ріка життя» з мюзиклу К. Меладзе «Вечори на хуторі поблизу Диканьки» - вик. О.Скрипка і А.Лорак та хор «Берегиня».
|
«З Новим роком, Україно» сл.і муз. Н.Май; Українська колядка «Нова радість стала»
|
Проект «Моя фонотека» (продовження)
Тестові завдання.
|
ІІ семестр. Тема 3.
Жанри камерно – інструментальної музики
| |||||
17
|
Жанрова
палітра інструменталь-ної музики
|
Поняття «інструментальна» та «камерно-інструментальна» музика. Характерні ознаки жанру інструментальної музики. Класифікація інструментальних жанрів музичного мистецтва.
|
Л. ван. Бетховен. П’єса «До Елізи» (для ф-но). Сучасна обробка цієї п’єси.
|
«Зима» сл. і муз. В.Островського
|
Проект «Зимові мелодії»
|
18
|
Грають віртуози. Камерно-інструментальна скринька.
|
Визначення характерних ознак інструментальної музики. Камерні жанри в інструментальній музиці. Типологія та різновиди.
|
Н.Паганіні. Каприс №24 в класичному виконанні та сучасній обробці. А Шнітке «Сюїта в старовинному стилі» у вик. камерного струнного оркестру «Віртуози Москви» під кер. В.Співакова.
|
«Зима» сл. і муз. В.Островського
|
Проект «Маестро, на сцену!»
|
19
|
Жанр прелюдії.
|
Характерні ознаки жанру прелюдії. Історія розвитку жанру прелюдії. Композиційна будова (форма) прелюдії. Цикли прелюдій в творчості композиторів. Палітра інструментального виконавства. Прелюдії для органа.
|
Й.Бах «Добре темперований клавір». Зошит №1. Прелюдія до-мажор (клавесин). Фрагменти сучасної обробки твору; М.Скорик. Прелюдія у виконанні Р.Репки.
|
«Посміхайтеся» сл. А. Дмитрука, муз. О.Осадчого
|
Проект «Цикли прелюдій у мистецтві»
|
20
|
Грайливе скерцо.
|
Характерні ознаки жанру скерцо. Розмаїття скерцо в світовому музичному мистецтві. Композиційна будова (форма) скерцо.
|
Й.С.Бах «Жарт» із сюїти №2 (для флейти та струнного оркестру). Сучасна обробка твору для вокального ансамблю (на вибір учителя); А.Островський. Вокаліз «Trololo» у вик. Е.Хіля.
|
«Посміхайтеся» сл. А. Дмитрука, муз. О.Осадчого
|
Проект «Музиканти усміхаються»
|
21
|
Про що розповідає ноктюрн?
|
Характерні ознаки жанру ноктюрн. Тематична палітра ноктюрнів. Композиційна будова (форма) ноктюрна. Ноктюрн у вокальній музиці. Поєднання жанрів.
|
Е.Гріг. Ноктюрн №4 з циклу «Ліричні п’єси» - у сольному виконанні та оркестровому (на вибір учителя) А. Бабаджанян. Ноктюрн. Ф.Шопен. Ноктюрн сі-мажор у вик. С.Ріхтера.
|
«Хлоп’ята і дівчата» сл. І.Діка, переклад Н.Забіли, муз. А.Островського
|
Проект «Таємниця ноктюрна»
|
22
|
Етюд у музиці.
|
Характерні ознаки жанру «етюд». Етюди в мистецтві, різновиди. Композитори – автори музичних етюдів. Цикли етюдів та різні види техніки виконавця. Композиційна будова (форма) етюду.
|
О.Скрябін. Етюд №2.
Ф. Бургмюллер «Араабески» (етюд)
|
«Хлоп’ята і дівчата» сл. І.Діка, переклад Н.Забіли, муз. А.Островського
|
Проект «Етюди митців»
|
23
|
Мистецтво імпровізації.
|
Характерні ознаки жанру варіацій. Види варіацій. Мистецтво імпровізації та варіювання. Поєднання жанрів. Вокальні та хореографічні варіації. Композиційна будова (форма) варіацій.
|
С.Рахманінов. Рапсодія на тему Паганіні для ф-но з оркестром.. С. Рахманінов. Варіації на тему Ф.Шопена.
|
«Весняна пісня» сл. Кр. Овербека, переклад М.Познанської, муз. В.А.Моцарта.
|
Проект «Весняні варіації»
|
24
|
Рондо запрошує в коло.
|
Характерні ознаки жанру рондо. Розмаїття рондо. Вокальне виконання інструментальних творів. Вокальне виконання рондо – друге життя інструментального твору. Композиційна будова (форма) рондо.
|
В.А.Моцарт «Рондо в турецькому стилі» із сонати №11 ля-мажор для ф-но. Турецьке рондо в сучасній обробці; В.А.Моцарт. Рондо для скрипки з оркестром сі-бемоль-мажор; Ж.-П. Ревербері «Фантазія» у вик. оркестру «Rondo Veneciano» («Венеціанське рогдо») – на вибір вчителя.
|
«Весняна пісня» сл. Кр. Овербека, переклад М.Познанської, муз. В.А.Моцарта.
|
Проект «Незвичайне музичне коло»
|
25
|
Соната
|
Характерні ознаки жанру сонати. Жанр сонати та етапи його розвитку. Різновиди сонат. Композиційна будова (форма) варіацій. Цикл сонат.
|
Й.Гайдн. Соната для ф-но ре – мажор (№37) І ч. К.Дебюссі. Соната для віолончелі та фортепіано ре –мінор.
|
«Музика» муз. Ю.Рожкова,
сл. І.Боровика
|
Проект «Мої враження від сонати»
|
26
|
Квартет. Урок узагальнення знань.
|
Характерні ознаки жанру квартету. Історія розвитку жанру. Композиційна будова (форма) квартету.
|
Б.Лятошинський. Квартет №2 для двох скрипок, альта та віолончелі; Й.Штраус. Полька «Грім і блискавка» у вик. струнного квартету.
|
«Музика» муз. Ю.Рожкова,
сл. І.Боровика
|
Проект «Моя фонотека»
(продовження)
Тестові завдання.
|
Тема 4. Жанри симфонічної музики
| |||||
27
|
Жанрова палітра симфонічної музики.
|
Характерні ознаки жанрів симфонічної музики. Жанри великої та малої форми в симфонічній музиці. Програмна та не програмна симфонічна музика.
|
Л. ван. Бетховен Симфонія №5
І ч. Сучасна обробка твору (уривок).
|
«Козацька пісня» муз. та сл. А.Мігай
|
Проект «Лунає симфонічна музика»
|
28
|
Зустріч з увертюрою.
|
Характерні ознаки жанру увертюри. Історія розвитку жанру. Увертюра як самостійний жанр симфонічної музики. Композиційна будова (форма) увертюри.
|
Г.Свиридов. Оркестрова увертюра до фільму «Час, уперед!»; В.Дашкевич. Увертюра до фільму «Шерлок Холмс та Доктор Ватсон»
|
«Козацька пісня» муз. та сл. А.Мігай
|
Проект «Моя колекція телевізійних увертюр»
|
29
|
Концерт для друга.
|
Характерні ознаки жанру концерт. Види концерту. Композиційна будова (форма) концерту.
|
К. Сен-Санс. Концерт №2 для ф-но з оркестром ІІІ ч.
|
«Цвіт землі» муз. О.Золотник, сл. М.Сингаївського
|
Проект «Концерт для друга»
|
30
|
Симфонічні варіації.
|
Характерні ознаки жанру симфонічної варіації. Композиційна будова (форма) поеми.
|
М.Равель «Болеро» - фрагменти
|
«Цвіт землі» муз. О.Золотник, сл. М.Сингаївського
|
Проект «Танцювальна музика»
|
31
|
Шляхами симфонії.
|
Характерні ознаки жанру симфонії. Історія розвитку симфонії в музичному мистецтві. Композиційна будова (форма) квартету.
|
П.Чайковський. Симфонія №6
І ч., експозиція
|
«На безіменній висоті» муз. В.Баснера, сл. М.Матусовського, переклад Д.Луценка.
|
Ппроект «Музика крізь століття»
|
32
|
Українська симфонічна поема.
|
Характерні ознаки жанру симфонічної поеми, фантазії. Особливості композиційної будови (форми) фантазії.
|
С.Людкевич. Дві симфонічні поеми – «Дніпро», і «Пісня юнаків»; Н.Шульман. Фантазії на теми пісень Великої Вітчизняної війни.
|
«На безіменній висоті» муз. В.Баснера, сл. М.Матусовського, переклад Д.Луценка.
|
Проект «Пісні воєнних років»
|
33
|
Симфонічна сюїта. Урок узагальнення знань.
|
Характерні ознаки жанру симфонічної сюїти. Особливості композиційної будови (форми) сюїти.
|
М.Римський – Корсаков. Симфонічна сюїта «Шехеразада» (фрагменти)
|
«Пісня про Україну» сл. і муз. Н.Май
|
Проект «Альбом музичних казок»
|
34
|
Звучить симфо-нічна музика. Підсумковий урок.
|
Повторення основних понять і термінів, які вивчалися протягом року.
|
Ф.Ліст. Концерт №1 для ф-но з оркестром (фрагменти)
|
«Пісня про Україну» сл. і муз. Н.Май
|
Проект «Моя фонотека»
(завершення)
Тестові завдання
|
35
|
Урок – концерт.
Підсумковий урок року.
|
Повторення вивченого.
|
Музична вікторина
|
Повторення пісень
|
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 7 класі(за підручником Кондратової Л.Г.)
№
|
Тема уроку
|
Основні поняття для засвоєння
|
Матеріал для музичного сприймання
|
Матеріал для виконання
|
Учнівські
музичні
проекти
|
І семестр
Тема 1 Музичне мистецтво у нашому житті
| |||||
і.
|
Музична культура рідного краю
|
Поняття музична культура, музична культура рідного краю.
Інструментальні та вокальні колективи рідного краю. Інструментальна та вокальна музична спадщина рідного краю.
|
Л. Ревуцький симфонія № 2 фінал 3ч.
Музична вікторина - мандрівка «Музичними стежками рідного краю» (твори на вибір вчителя).
|
О.Злотник «Музика рідного дому»
|
Проект «Музика рідного дому»
|
2
|
Пісні рідного дому.
|
Поняття вокальна музична культура рідного краю. Вокальні шедеври рідного краю. Творчість видатних виконавців- вокалістів минулого і сучасності різних областей України
|
Твори на вибір вчителя:
українська народна пісня «Через сад - виноград» у виконанні Соломії Крушельницької Уривки із пісень: В.Івасюка «Червона рута», Яремчук «Стожари», С.Ротару «Одна калина», Василь Зінкевич «Мамина світлиця» уривки з пісень «Україночка» О. Білозір, «Я козачка твоя» , Р. Кириченко, «Смерека» М. Гнатюк. Уривки з пісень Олександр Пономарьов -«З ранку до ночі» Руслана «Знаю я», Муз.Білик сл..Матвійчука «Країна»
|
О.Злотник «Музика рідного дому»
|
Проект «Музика рідного дому»
|
3
|
Знайомтесь - аранжування
|
Поняття аранжування музики. Різновиди аранжування - аранжування академічної та народної музики, сучасне електронне аранжування академічної музики.
|
Л. Бетховен. Соната № 14, Сучасне електронне аранжування сонати.
М.Глінка Марш Чорномора із опери «Руслан і Людмила» - уривок.
Ф.Ліст Транскрипція «Маршу Чорномора» із опери М.Глінки «Руслан і Людмила» для фортепіано - уривок.
|
В. Івасюк. “Червона рута”
|
Проект
«Сучасні
аранжування
шедеврів»
|
4.
|
Аранжування
академічної
музики
|
Поняття
аранжування
академічної
симфонічної
музики. Приклади
аранжування
академічної
симфонічної
музики.
Сучасний естрадно- симфонічний оркестр та його інструменти.
|
В. А. Моцарт. Симфонія № 40,
В. А. Моцарт. Симфонія № 40, І частина, у виконанні естрадного-симфонічного оркестру під керівництвом Поля Маріа (Франція). ролик про творчість В.Моцарта із фрагментами сучасного фільму «Амадей»
|
В. Івасюк. “Червона рута”
|
Проект
«Сучасні
мобільні
рингтони»
|
Сучасні електронні обробки симфонічної музики.
Порівняння оригінальних музичні твори та їх аранжування
| |||||
5.
|
Аранжування
народної
музики
|
Поняття
аранжування
традиційної
інструментальної
народної музики.
Особливості
аранжування
народної
інструментальної
музики.
Приклади
аранжування
народних танців.
|
Антонін Дворжак «Слов'янські танці» № 2 «Українська думка». Український народна думка, шумка.
Український народний танець гопак у виконанні ансамблю народних інструментів. М.Мусоргський гопак із опери "Сорочинський ярмарок"
|
Т. Петриненко. “Україна”
|
Проект «Друге народження народних творів»
|
6.
|
Вокальні перевтілюванн я. Історія двох вальсів.
|
Поняття
академічне хорове
аранжування.
Особливості
аранжування
інструментальної
музики. Приклади
хорового та
вокального та
інструментального
аранжування
|
Твори на вибір вчителя:
Арчибальд Джойс. Старовинний вальс «Осінній сон» у виконанні духового оркестру, у виконанні арфістки В. Городовської, у виконанні оркестру народних інструментів.
Пісня «Осінній сон» (А. Джойс- В. Малков) у виконанні Людмили Зикіної.
Хорова композиція «Осінній сон» у виконанні хору хлопчиків, у виконанні вокального ансамблю.
Й.Брасм Вальс № 15 у виконанні фортепіано, Й.Брамс. Вальс - джазове аранжуванні у виконанні вокального ансамблю
|
Т. Петриненко. “Україна”
|
Проект «Осінні аранжування»
|
7.
|
Інструменталь
ні
перевтілюванн я. Електронне аранжування.
|
Різновиди сучасного аранжування. Інструменти в аранжуванні. Стилі сучасного аранжування. Значення ритму та інструментовки в сучасному аранжуванні.Стилі зація в мистецтві
|
О.П. Бородін. «Улітай на крилах вітру» (уривок
з опери «Князь Ігор») у виконанні хору дівчат-полонянок.
О.П. Бородін. «Улітай на крилах вітру» у виконанні О. Козлова (саксофон) та Квартету імені Д. Шостаковича,
у виконанні групи «Оберіг», солістка — Н. Морозова.
Сучасна аранжування в стилі реп. П.Чайковський Адажіо з балету П. Чайковського «Лебедине озеро»
Сучасна обробка твору для голосу і синтезатора, джазова стилізація твору.
|
О.Зацепін, сл..Дербеньова «Куди іде дитинство»
|
Проект «Світ моїх музичних захоплень»
|
8.
|
Аранжування поліфонічних творів. Урок узагальнення знань.
|
специфіка аранжування поліфонічних творів, проміжне узагальнення з теми
|
И.С. Бах. Токата і фуга ре мінор. Сучасна обробка токати
|
О.Зацепін, сл..Дербеньова «Куди іде дитинство»
|
Тестові
завдання
|
9.
|
Традиційна обробка народної пісні
|
Вокальна традиційна обробка музики. Збірки народних обробок. Видатні імена українських композиторів.
Народна пісня в обробці в опері.
|
Українська народна пісня «Гаю, гаю, зелен розмаю».
М.Леонтович обробка пісні «Гаю, гаю, зелен розмаю» у хоровому виконанні. Українська народна пісня «Сонце низенько» у виконанні вокального ансамблю. М. Лисенко, пісня Петра "Сонце Низенько"" та пісня Наталки з опери “Наталка Полтавка”.
Українська народна пісня "Сонце Низенько"у
виконанні хору «Берегиня». Українська народна пісня "Сонце Низенько"" в обробці Олешівського у виконанні церковного хору (кер.Фицик П.В). Валентин Меньков - акустик кавер на арію Петра «Сонце низенько» з опери "Наталка Полтавка"
|
«Одна калина» муз.М.Квінти, сл..В. Куровського
|
Проект «Пісні про Україну»
|
10.
|
Традиційна обробка народної інструментальн ої музики
|
Народна пісня та танець в
інструментальному творі. Особливості обробки народних пісень в
інструментальних
творах.
|
Лезгинка з опери
«Руслан і Людмила» М. Глінки у виконанні оркестру.
Танець лезгинка у виконанні оркестру.
Танець лезгинка в сучасній естрадній обробці.
Дживан Г аспарян. Вірменька народна пісня у виконанні дудука.
Ванесса Мей(скрипка) и Дживан Г аспарян(дудук)- попурі на мелодії класичних творів.
|
«Одна калина» муз.М.Квінти, сл..В. Куровського
|
Проект
«Обробки
народної
музики»
|
11
|
Фольклор та
сучасна
стилізація
|
Сучасна обробка народної музики. Напрями фольклору. Стилі сучасної фольклорної музики. Сучасна фольклорна вокальна та інструментальна музика. Поняття сучасна обробка народної
фольклорної пісні. Стилізація. Народні обряди на сцені і в житті. Фолк-опера. Фольклорні стилі.
|
Є. Станкович. Фольк- опера «Коли цвіте папороть» (фрагменти). пісня "Ой на Ивана на Купала" стилізация народного обряду у виконанні театру пісні російська народна пісня «Девка по саду ходила» (стилізація народної пісні з елементами R&B) у виконанні арт-групи російська народна пісня « Как по горкам,по горам» (стилізація пісні) солісту та вокального ансамблю
|
Українська народна пісня «Чом ти не прийшов»
|
Проект
«Фольклорна
скарбничка»
|
12
|
Українська
автентична
музика
|
Поняття
автентична музика.
Різновиди
автентичної
музики. Історія
розвитку
автентичної
|
Гутр «Божичі» українська пісня «Як поїду під Полтаву», Грут «Древо» українська народна пісня «Летіла зозуля через мою хату»
Українська пісня «Зійшов місяць, зійшов ясний», українська народна пісня «Ой я сяду край
|
Українська народна пісня «Чом ти не прийшов»
|
Проект «Радіопередача «Сучасні хіти».
|
музики на Україні. Сучасні виконавці автентичної музики. Фолк-рок.
|
віконечка» у виконанні автентичного колективу Г рупа «Воплі Водоплясова» Весна прийде, гурт «Гайдамаки» пісня «Сусідка»
| ||||
13
|
Етнічна музика
|
Поняття етнічна музика, історія її розвитку. Народні інструменти країн світу. Етнічна музика в творах композиторів. Сучасна українська етнічна музика. українські інструменти
|
Музична вікторина: «Музичний етнічний ланцюжок»
Уривки з творів: арабська, індійська, грецька, іспанська, африканська, японська, австралійська, чукотська етнічна музика
В. Зубицкий. Сюїта «Українські танці» 1 частина у виконанні квінтету
фрагменти з етнічної музики України:- "Аркан" (цимбали, скрипка, дводенцівка, бубен), Буковинська полька (сопілка), музика закарпаття ( гра на дримбі ), сигнал до полонинського ходу (трембіти і ріг), композиція «Кольорові села» (гра на цимбалах)
|
Л. Квінт. “Здрастуй, світ!”,
|
Проект «Етнічна музика мого народу»
|
14
|
Танцювальна етнічна та популярна музика
|
Етнічна
танцювальна
музика,
класифікація
танцювальної
музики, лати
американські
танцювальні
композиції
|
Музична вікторина: танці народів світу, латиноамериканські композиції. Ж. Бізе. Хабанера з опери “Кармен”, Ж. Бізе, Р. Щед- рін. “Кармен-сюїта” - «Хабанера» уривки.
|
Л. Квінт. “Здрастуй, світ!”,
|
Проект «Танці народів світу»
|
15.
|
Сторінками
Євробачення
|
Сучасна естрадна пісня народів світу. Особливості відображення етнічних мотивів у сучасній естрадній пісні. Історія конкурсу Євробачення. Видатні імена. Історія участі в конкурсі українських виконавців.
|
Руслана «Дикі танці».
Ані Лорак «Shady Lady». Олександр Рибак <^аігуа1е»(КазкаХНорвегія). Лорін (Lorine Zineb Nora Talhaoui)
«Euphoria» (Ейфорія) (Швеція).
|
Е.Крилатов «Троє білих коней»
|
Проект
«Пісенні
шедеври
Євробачення»
|
16.
|
Сучасний обробки для естрадного оркестру. Узагальнюючи й урок.
|
Сучасні оркестри
естрадної музики.
Інструменти
естрадного
оркестру. Сучасні
обробки
популярних
мелодій у
виконанні
естрадного
оркестру
|
Джеймс Ласт «Зима», Der Winter (Largo) ПольМаріа « Jingle Bells» «Carol of the Bells» - у виконанні американської групи «Pentatonix»
|
Е.Крилатов «Троє білих коней» «Jingle
Bells» «Дзвонять дзвони», українська народна колядка «Тиха ніч, свята ніч!»
|
Проект
«Зимова
пісенна
скринька»
|
ІІ семестр
Тема 2. Новаторство в музичному мистецтві
| |||||
17.
|
Сучасна музика. Стилі та напрями.
|
Поняття стиль в музиці, кратка характеристика стилів музичного мистецтва в історії, знайомство з сучасними стилями музики, поняття
|
Твори на вибір вчителя:
Моцарт В.А. - Бруно Хоффман , Adagio (Адажіо для скляної гармоніки, До мажор)
A. Харатурян «Адажіо» з балету «Спартак», А.Бабаджанян «Позови мене» соло на саксофоні
B. Пресняков. М.Лисенко
|
«Хуртовина»
Муз.М.Картичка
|
Проект «Сучасні стилі музики»
|
сучасна легка та
академічна
серйозна музика,
авторський,
національний,
історичний стилі в
музиці.
|
«Елегія».
| ||||
18.
|
Джаз
|
Особливості сучасних музичних явищ (джаз). Поняття імпровізація, музична імпровізація, історія виникнення джазу, напрями, інструменти джазу
|
На вибір вчителя:
Ф. Сінатра. «Leamin the blues» ( перевод). Л. Армстронг. «Блюз Західної околиці», спіричуелс.
Дж. Герман. «Хелло, Доллі!».
Дж. Г ершвін «Рапсодія в стилі блюз» (Чарлі Паркер — саксофон).
Елла Фіцджеральд та Луї Армстронг. «Summertime» (літо). Л. Утьосов та його джаз-оркестр. «Пароплав».
Вокальний квартет, джаз-оркестр під керівництвом О. Цфасмана. «Невдале побачення».
|
«Хуртовина»
Муз.М.Картичка
|
Проект «Знайомтесь - джаз»
|
19
|
Рок-н-рол
|
Історія розвитку ро-н-рола. Елвіс Преслі та його послідовники.
|
«Рок-н-рол» муз.ісл. Н.Май
|
Проект «Хіти рок-н-ролу»
| |
20.
|
Історія року.
|
Історія виникнення та зарубіжні рок- групи. Особливості сучасних музичних явищ (рок)
|
На вибір вчителя:
«The Beatles» - «Let it be»; група
«Queen» - «The
show must go on»,«We are the
champions»; група
«Pink Floyd» -«Another Brick in
the Wall»; група «Океан Ельзи».
«911», «Відпусти».
|
«Рок-н-рол» муз.ісл. Н.Май
|
Проект
«Улюблені
рок-
композиції»
|
21.
|
Популярна пісня - зіркові імена
|
особливості сучасних музичних явищ (поп). Українські солісти.
|
На вибір вчителя:
«They Don't Care About Us», «You Are Not Alone». У виконанні М.Джексона; . “A Toi» «Як би не було тебе», «L'ete Indien», «Бабине літо” у виконанні Д. Дассена, “Mon Moe Moi», «D, Allemagne ” (“Besie”) у виконанні П. Каас, пісня Р. Паулса “Маестро” у виконанні А. Пугачової, «Паризьке танго» у виконанні М. Матє, «Confessa» «Soli» у виконанні А. Челентано, « Je t'aime» у виконанні Лари Фабіан, «Мрії збуваються», «Криша дома твоего» Ю.Антонова
|
Дж. Леннон, П. Макартні. “Вчора” (“Yesterday”),
|
Проект «Зірки поп-музики»
|
22.
|
Популярні ВІА
|
особливості сучасних музичних явищ - популярна музика. Популярні російські та українські групи.
|
На вибір вчителя:
ВІА «Пісняри» - «Березовий сік», ВІА «Орєро» - «Пісня про Тбілісі», ВІА «Самоцвіти» - «Клен», «Шкільний вальс», ВІА «Машина часу» - «Поворот», ВІА «Земляне»- «Трава у дома»
|
Дж. Леннон, П. Макартні. “Вчора” (“Yesterday”),
|
Проект «ВІА»
|
23
|
Диско
|
Особливості сучасного стилю музики - диско
|
На вибір вчителя:
Boney M - «Sunny», гурт «Ріккі е Повері» « Mamma Maria », гурт «Modern Talking» «Brother Louie», «Cheri Cheri Lady», Донна Саммер - «Hot Stuff» , «I Feel Love». Bee Gees - « How Deep Is Yor Love».
|
«Пісня про рушник»
муз.П.Майбороди,
сл..А.Малишка
|
Проект
«Танцюємо
диско»
|
24
|
Шансон
|
особливості сучасних музичних явищ - шансон. Історія виникнення
|
На вибір вчителя:
Шарль Азнавур та Мірей Матьє. «Вічне кохання».
Едіт Піаф. «Ні, я ні про що не
|
«Пісня про рушник»
муз.П.Майбороди,
|
Проект «Лунає шансон»
|
шансону. Видатні імена.
|
жалкую» («Non, Ge Ne Regrette Rien»).
|
сл..А.Малишка
| |||
25
|
Барди
|
Історія виникнення авторської пісні. Особливості сучасних музичних явищ (авторська пісня). Видатні імена авторської пісні. Авторська пісня Висоцького, Акудажви,Нікітіна, Розенбаума . Авторська пісня і кіно.
|
На вибір вчителя:
Б.Окуджава « Його величність, жінко», Б.Окуджва «Молитва Франсуа Вийона» у виконанні Жанни Бічевської, Муз.І.Шварца, сл..Б.Окуджави «Любов і розлука» у виконанні Олени Камбурової. Ю.Візбор «Изгиб гитари желтой», Е.Драч « Бють пороги» (на слова Т.Шевченко).
|
Т.Петриненко. "Господи, помилуй нас"
|
Проект
«Весняні
варіації»
|
26
|
Звучить
авторська
бардівська
пісня
|
На вибір вчителя:
В.Висоцький « Пісня про друга», «Висота», О.Резенбаум «Вальс- бастон, О.Дольський «Мені зірка впала на ладоньку», «Господа офіцери», С.Нікітін «Під музику Вівадьді» , «Олександра»
|
Т.Петриненко. "Господи, помилуй нас".
|
Проект
«Авторська
пісня»
| |
27.
|
Музика театру
|
Театральна музика та її жанри. Уведення. музично- театральні жанри. класифікація жанрів. Музика до театральних вистав.
Опера.Оперетта.
Сучасні оперні
театри. Відмінності
класичних
музично-
театральних
жанрів
|
І. Кальман, оперета «Фіалка Монмартру», арія «Карамболіна» у виконанні О. Крицької.
І. Кальман, оперета «Принцеса цирку» арія містера Ікс у виконанні Георга Отса. Хачатурян. Танець із шаблями з балету “Гаяне”.
|
«Тече вода з-під явора»
муз.О.Злотника,
сл..Т.Шевченко
|
Проект
«Театральна
музика»
|
28
|
Мюзикл
|
Історія
виникнення
мюзиклу.
Відмінності
мюзиклу від
класичних
музично-
театральних
жанрів
|
Ріккардо Коччанте. Пісні «Belle»( Красуня), «Danse mon Esmeralda» (Танец Есмеральди)та «Le Temps de cathédrales» ( Собори часу)з мюзиклу «Нотр-Дам де Парі» у виконанні Брюно Пельтьє.
фрагменти відео з сучасних мюзиклів: Жерар Пресгурвик. Мюзикл "Ромео и Джульетта" - Les Rois du monde (Королі ночної Верони), дует Ромео та Джульетти Aimer (Щастя), (Ранок).
|
«Тече вода з-під явора»
муз.О.Злотника,
сл..Т.Шевченко
|
Проект «Мій
улюблений
мюзикл»
|
29
|
Телемюзикл.
|
Український
мюзикл.
Телемюзикл.
Музика до кіно і
серіалів.
Відмінності
сучасного теле
мюзиклу від
класичних
музично-
театральних
жанрів
|
Максим Дунаєвський музика до фільму «Мері Попінс до побачення» - увертюра, пісня «Непогода», «Леді досконалість», «Вітер змін», «Тридцять три корови». Уривки Дж.Ендрюс музика до фільму «Мері Попінс».
|
І.Шамо,
Д.Луценко «Києве мій»
|
Проект «Мюзикли на екрані»
|
30
|
Історія рок- опери
|
Виникнення рок- опери як театрального жанру, зарубіжна рок опера, імена
Особливості
жанру.
Спорідненні жанри. Рок-опера в кіно. Відмінності рок-опери від класичних музично- театральних жанрів. Вітчизняна рок-опера
|
О.Рибніков Пролог, романс «Я тебе ніколи не забуду», романс «Білий шипшина», епілог «Алілуя» з рок-опери «Юнона і Авось»
|
І.Шамо,
Д.Луценко «Києве мій»
|
Проект «Рок- опера»
|
31
|
Музика з телеекрану
|
Музика з
телеекрану, музика
кінофільмів,
телесеріалів та
мультфільмів.
Особливості
жанрів. Пісні про
війну.
|
М.Тарівердієв музика до фільму «17 миттєвостей війни» уривок до з фільму «Білоруський вокзал», в якому звучить відома пісня Б.Окуджави «Нам нужна одна Победа» , музика до фільму «В бій ідуть одні «старики»
« Смуглянка »- муз.О.Новікова, сл..Я.Шведова
«В землянці » -муз.К. Листова, сл..О.Суркова.
Пісня «Поветайся живим» слова та музика Ірини Цілик, сестер Тельнюк
|
«Спасибі вам, фронтовики» муз. і сл..Н.Май
|
Проект «Пісні воєнних років з кінофільмів»
|
32
|
Електронна музика та її інструменти
|
Електронна музика, електро інструменти та їх відмінність від звичайних, особливості електронної музики
|
Кейко Мацуї. «Tears of the Ocean» (Сльози океану), «Deep Blue» (Глубоко синій).
Гурт «Space»(Простір). «Just Blue» (Тільки синій), «Magic Fly» (Магія літати).
|
«Спасибі вам, фронтовики» муз. і сл..Н.Май
|
Проект
«Електронна
музика»
|
33
|
Сучасна
танцювальна
музика
|
Особливості музичної культури хіп-хоп, танцювальна музика нового часу, реп, репери та особливості жанри реп, Я'п'Б
|
На вибір вчителя:
Джастін Тімберлейк «Cry me a river»
Мерая Кері. «I Can’t Live Without You»
Гурт «Танок на майдані конго». «Гранули».
|
Муз.і сл.. М.Мозгового «Моя земля»
|
Проект «Нова хвиля»
|
34
|
Жанри і напрями електронної музики
|
Особливості
напрямів
електронної
музики та жанри
електронної
музики
|
И.С. Бах. «Бранденбурзький концерт №2», фрагменти. И.С.Бах. «Бранденбурзький концерт №3», в стилі техно( фрагменти).
Й.С.Бах Токатта і фуга ре мінор - орган (фрагмент)
Й.С.Бах Токатта і фуга ре мінор (в стилі техно)
|
Муз.і сл.. М.Мозгового «Моя земля»
|
Проект «Моя улюблена музика»
|
35
|
Музичне
мистецтво:
|
Підведення
підсумків
навчального
|
Музична вікторина Л.Бетховен. Симфонія № 9. Фінал «Ода до
|
Муз.і сл.. М.Мозгового
|
Презентація
проектів
|
діалог традицій
|
року
|
радості».
|
«Моя земля»
| ||
і новаторства. Підсумковий урок
|
Повторення улюблених пісень
|
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ З МИСТЕЦТВА 8 КЛАС
( за підручником Л.Кондратової)
№
|
ТЕМА УРОКУ
|
ЗМІСТ УРОКУ
|
ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ
|
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
|
|
СТИЛІ ТА НАПРЯМИ МИСТЕЦТВА: античний,
візантійський, романський, готика, ренесанс
|
|||||
1
|
Стиль у мистецтві
|
Поняття
«мистецтво», етапи розвитку мистецтва, стиль у мистецтві, види мистецтва.
Художній образ, індивідуальний стиль мистецтва,
|
На основі
світових шедеврів скласти схему «Стилі у мистецтві»
|
||
2
|
Античний стиль
|
Доантичні
цивілізації, антична культура, періоди розвитку античної культури, види
архітектури. Шедеври давньогрецької архітектури. Місто будування у
стародавній Греції. Архітектура стародавнього Риму.
|
Розглянути
ілюстрації(стор18). Описати характерні особливості. Виконати простим олівцем
ескізи
|
Створити
колективний макет давньогрецького міста за планом (стор26)
|
|
3
|
У світі античності
|
Скульптура,
шедеври монументальної скульптури. Ідеалізм та натуралізм шедеврів античної
скульптури. Станкова скульптура. Живопис античності. Декоративне мистецтво
стародавньої Греції. Давньогрецьке ювелірне мистецтво. Античний театр. Мода
античності. Музичне мистецтво
|
Переглянути
відеофрагмент і здійснити віртуальну мандрівку музейними залами, в яких
експонуються оригінальні скульптурні твори античності.
|
Створити
узагальнену таблицю характерних особливостей античного стилю за видами
мистецтва.
|
|
4
|
Вітчизняні пам’ятки античної культури
|
Вплив античного
мистецтва на міста північного Причорномор’я.
|
Розучити та
виконати пісню «Музика» сл. І муз. В.Островського
|
Розглянути зразки
посуду міст Північного Причорномор’я, спробувати виліпити з пластиліну один із виробів
античного декоративного мистецтва
|
|
5
|
Візантійський стиль
|
Характерні риси
візантійського стилю, архітектура, види архітектури та особливості.
Скульптура, декоративно-прикладне мистецтво, художня обробка металів.
|
Підготувати
творчий проект за темою « Нас вітає Візантія»
|
||
6
|
Візантійський стиль (продовження)
|
Стиль
візантійського іконопису. Фресковий живопис, монументальний мозаїчний
живопис, книжкова мініатюра. Мода Візантійської імперії. Музичне мистецтво
Візантії.
|
Спробувати
відтворити два-три орнаментальних мотивів
|
За матеріалами
уроку створити електронний альбом під назвою «Мої улюблені шедеври
візантійського стилю»
|
|
7
|
Романський стиль
|
Поняття
«романський стиль», мистецтво романського стилю. Шедеври архітектури.
|
Виконати ескіз
храму –фортеці,
|
Навести приклади
шедеврів серед архітектурних споруд, знайти відомості про відомих зодчих, які
творили в романському стилі.
|
|
8
|
Романський стиль (продовження)
|
Монументальний
живопис. Книжкова мініатюра. Скульптура. Декоративно- прикладне мистецтво.
Музичне мистецтво. Театральне мистецтво. Романський стиль у моді.
|
Переглянути
уривок відеофільму, присвяченого романському мистецтву. Послухати «велика органна
меса» Й.Гайдн
|
Створити ескіз
жіночого або чоловічого сучасного костюму з елементами рис моди романської
доби.
|
|
9
|
Готичний стиль
|
Характерні
особливості готичного стилю. Архітектура. Шедеври готичної архітектури.
Цегляна готика. Скульптура готичного стилю
|
Розглянути
зображення готичного храму, спробувати створити власну ілюстрацію цієї
споруди.
Слухання мелодії
із мюзиклу «Нотр- Дам де Парі»
|
Проект «Готична
архітектру», підібрати ілюстрації відомих соборів готичного стилю, підібрати
вислови філософів та поетів про готику.
|
|
10
|
Мистецтво готичного стилю
|
Вітраж. Живопис.
Мода готичного стилю. Готичний інтер’єр. Книжкова мініатюра. Музичне
мистецтво. Театр.
|
Розглянувши
репродукції портретів (стор.93) охарактеризувати моду того часу.
|
Скласти власну
сторінку нециклопедії під назвою «Мистецтво античного стилю». Оформити в
паперовому або електронному вигляді.
|
|
11
|
Вітчизняні пам’ятки мистецтва середньовіччя
|
Візантійський
стиль в українському мистецтві. Шедеври романському стилю в українському
мистецтві. Готичний стиль в українському мистецтві.
|
Розглянути
укр.храми (стор100) і порівняти їх із шедеврами романського зодчества
західноєвропейських країн.
|
Проект
«Архітектура мого краю», дослідити збережені у вашій області або поблизу
замки, церкви, монастирі, які репрезентують певну епоху чи стиль.
|
|
12
|
Епоха Ренесансу
|
Періоди епохи
Відродження. Архітектура. Скульптура.
|
Переглянути
ілюстрації (стор112) та поділитися враженнями.
|
Створити
електронне портфоліо «Мистецтво епохи Ренесансу», до якого увійдуть найкращі
зразки різних видів мистецтва цієї доби.
|
|
13
|
Живопис Ренесансу
|
Фресковий
живопис, станковий живопис. Техніка сфумато.
|
Написати міні
–твір «Мої враження від живопису Ренесансу»
|
||
14
|
Музичне, театральне та декоративно-прикладне мистецтво
епохи Ренесансу.
|
Види музичного
мистецтва. Театральне мистецтво. Декоративні сади Відродження. Декоративне
мистецтво (види кераміки). Мода Ренесансу.
|
Послухати
мадригал О.ді Лассо. Переглянути уривок із вистави «Ромео і Джульетта».
Спробувати створити ескіз власної маски до відповідного образу.
|
Підібрати
фрагменти музичних творів, створених у добу Відродження, ілюстрації до
театральних спектаклів.
|
|
15
|
Вітчизняні архітектурні пам’ятки епохи Ренесансу.
|
Оборонні та
міські споруди, споруди-замки, церковні будівлі.
|
Виконання пісні
«Господи, помилуй нас» сл.і муз.Т.Петриненка.
Створити власну
замальовку українського храму епохи Ренесансу
|
Підібрати
архітектурні пам’ятки епохи Ренесансу свого краю.
|
|
16
|
Мистецтво в культурі минулого (підсумковий урок)
|
Віртуальна
мандрівка до музеїв світу.
|
Тестові завдання.
|
||
СТИЛІ ТА НАПРЯМИ МИСТЕЦТВА: бароко, рококо, класицизм, романтизм, реалізм
|
|||||
17
|
Стиль бароко
|
Основні риси
стилю. Досягнення стилю бароко в
мистецтві. Архітектура, архітектурні
комплекси та ансамблі, садово-паркова архітектура,
|
Переглянути
презентацію «У світі архітектури. Стиль бароко» Створити малюнок-замальовку
тієї споруди, яка найбільше вразила.
|
Спробувати із
паперу створити макет замку у стилі бароко.
|
|
18
|
Мистецтво бароко
|
Живопис.
Скульптура. Інтер’єр. Ювелірне мистецтво. Мода бароко.
|
Порівняти засоби
виразності скульптури бароко.
|
Створити ескіз
костюма в стилі бароко.
|
|
19
|
Музичне і театральне мистецтво
|
Барокова музика,
жанри музики. Музичні інструменти бароко. Творчість композиторів бароко.
Театральне мистецтво.
|
Слухання уривку
із циклу «Пори року» А.Вівальді. Й.С.Бах «Органна хоральна прелюдія фа-мінор»
|
Створити власний
диск «Музика бароко»
|
|
20
|
Стиль рококо
|
Характерні риси
стилю. Архітектура. Скульптура. Декоративне мистецтво та інтер’єр. Посуда і дрібна пластика. Мода рококо.
|
Переглянути фільм
«Архітектура рококо». Розказати свої враження.
Створити
мініатюрки посуду в стилі рококо із пластиліну.
|
Виготовити ескіз
гостьової кімнати в стилі рококо, де ви б могли приймати своїх гостей.
|
|
21
|
Живописне, музичне та театральне мистецтво рококо
|
Живопис та
представники живопису. Музичне мистецтво. Театральне мистецтво.
|
Спробувати
створити власний натюрморт.
Слухання
Ф.Куперен «Метелики». Пасторальна сюїта.
|
Створити буклет
на тему «Мистецтво рококо», використовуючи ілюстрації цього стилю
|
|
22
|
Бароко і рококо в українському мистецтві
|
Козацьке бароко.
Шедеври української барокової архітектури. Перебудови. Образотворче та
декоративне мистецтво (іконостаси, живопис). Українське мистецтво рококо.
|
Перегляд
відеофільму «У світі українського мистецтва».
Розучування пісні
«Хай цвіте червона калина»
|
Підібрати
приклади архітектури рідного краю у стилі бароко і рококо.
|
|
23
|
Стиль класицизм
|
Визначальні риси
класицизму. Архітектура. Шедеври архітектури класицизму. Садово-паркове
мистецтво. Скульптура. Класичний стиль в інтер’єрі.
|
Слухання увертюри
до опери В.А.Моцарта «Чарівна флейта».
|
Підібрати зразки архітектурних
і скульптурних споруд стилю класицизму.
|
|
24
|
Живопис і мода класицизму
|
Характерні риси
живопису. Мода.
|
Підібрати
приклади живопису класицизму.
|
||
25
|
Музика і театр епохи класицизму
|
Кваліфікація
музики. Інструментальна музика стилю. Театральне мистецтво (головні вимоги )
|
Слухання мелодії
з опери «Орфей та Еврідіка» (соло флейта). Арія Фіігаро (опера « Весілля
Фігаро») В.А.Моцарта. Спробувати створити невеликий шарж на образ Фігаро. 1ч.
сонати №23 Л. ван Бетховена Перегляд уривку із кінострічки «Амадей»
|
Підготувати
рекламу театральної вистави за мотивами драматургів стилю класицизм.
|
|
26
|
Українські пам’ятки класицизму.
|
Шедеври
класицизму в архітектурі України.
Тестові завдання.
|
Слухання А.Ведель
«Богородице Діво, радуйся». Д.Бортнянський «Херувимська пісня №7»
|
Написати
міні-твір про розвиток мистецтва від бароко до класицизма.
|
|
27
|
Стиль романтизм.
|
Етапи розвитку
стилю. Архітектура – неоготика, романтичний історизм, неовізантійський
напрям. Типи новітніх будівель. Скульптура- французький романтизм,
наполеонівський ампір,
|
Розглянути
приклади скульптур. Зробити порівняльний аналіз.
|
Підібрати
ілюстрації архітектури та скульптури епохи романтизму
|
|
28
|
Стиль романтизму у живопису
|
Жанри живопису.
Школи живопису. Види графіки. Мода стилю
романтизму.
|
Створити ескіз
одягу епохи романтизму.
|
Проект «Романтизм
у мистетцві»
|
|
29
|
Стиль романтизм в музиці і театрі.
|
Характерні риси
музичного романтизму. Творчість композиторів. Театр.
|
Слухання:
Прелюдія до сонати до-мінор Ф.Шуберт.
Вальс №10 Ф.Шопен.
Уривок із
концертної увертюри до комедії В.Шекспіра «Сон у літню ніч» Ф.Мендельсон.
«Кампанела»Ф.Ліст.
«Політ Валькірії»
Р.Вагнер.
Перегляд відео
про п’єсу В.Гюго «Знедолені»
|
Змонтувати ролик
на тему: «Музика стилю романтизму»
|
|
30
|
Стиль реалізм
|
Характерні риси
стилю. Архітектура. Скульптура.
|
Переглянути
скульптури та узагальнити образи відомих літераторів, створені у камені
|
Написати міні –
твір на тему « Мої враження від архітектури та пластики епохи реалізму»
|
|
31
|
Стиль реалізму (продовження)
|
Живопис.
Творчість художників – передвижників. Особливості живопису стилю реалізм.
Музичне мистецтво. Французькі автори жанру оперети. «Могутня купка»
театральне мистецтво
|
Переглянути
репродукції картин, та визначити жанри.
|
Підібрати музичні
приклади до стилю реалізму.
|
|
32
|
Українське мистецтво
|
Неоготика.
Український романтичний історизм. Неовізантійський стиль. Романтизм в видах
мистецтва України. Мистецтво стилю реалізму в Україні Живопис. Музичне
мистецтво. Композиторська школа.
|
Слухання: уривок
з опери «Запорожець за Дунаєм» С.Гулак-Артемовський.
|
Детально
дослідити вид мистецтва, який найбільше зацікавив.
|
|
33
|
Романтизм та реалізм у мистецтві
|
Урок
узагальнення. Віртуальна мандрівка до музеїв.
|
Перегляд уривку
із фільму «Стилі архітектури»
|
||
34
|
Зустрілися стилі в мистецтві
|
Урок-подорож
|
Тестові завдання
|
||
35
|
Стилі в мистецтві. Підсумковий урок
|
Віртуальна
мандрівка до музеїв світу.
|
Виконання пісні
«Україна – це ти» Сл. та муз. Т.Кароль
|
||
Немає коментарів:
Дописати коментар